onsdag 18 november 2009

Myror i brallan!

Börjar bli lite påfrestande att gå här hemma och ta hand om krassliga barn, Liv är inne för 12:e dagen, och hon börjar gå mig på nerverna. Lily var dåligt förra veckan men det gick över på 2 dar, jag är pigg nu , Liv är lite snorig men ingen feber. Var på VC igår och han sa att hon hade influensa. Det kunde jag aldrig tro, hon är ju pigg men jag har hållt henne hemma för att inte smitta ifall att, men igår tog jag faktikst med henne in på Ica typ 5min för jag muta henna annars hade vi aldrig kunna ta några prover upp på sjukstugan, som tog väldigt lång tid med en smått hysterisk unge. Lungorna lät bra och sänkan va bra, var bara att vänta ut den. I morgon eller på fredag får vi reda på om det är de nya influensan. Vore skönt på ett sätt om det var den så vi är immuna och slipper vaccinet. Jag är otroligt skeptisk har pratat med väldigt många om den som är insatta och ingen kan ge mig ett bra svar, dom vet helt enkelt inte vad det kan bli för biverkningar det vet ingen. Jag har fullt friska barn och är otroligt tacksam över det, tänk om ett stick skulle förändra mina underbara barn. Jag har faktiskt inte bestämt mig till 100% men det har hela tiden lutat åt nej, det jag tycker är jobbigast är att vi ska till Thailand i Januari och vill kunna ha semester utan att oroa mig. Och ska vi ta den så är det senast nästa vecka det gäller så Liv hinner ta Havrixsprutan innan vi åker.
Hur kul kan det vara att läsa om denna influensa och vaccin, det är ju det enda som folk pratar om, hoppas nu inte blev allt för uttråkade. Tycker det har varit jobbigt att göra det rätta valet när det inte finns nåt bra val. Jag vill inte göra mitt val av okunskap, för jag är välinformerad. Men så otroligt svårt ändå. Valet ska göras på fredag sen lägger jag det åt sidan, annars blir jag då knäpp av av vela fram och tillbaka.

Nej nu vill jag inte ha någon sjukstuga här mer, jag vill ut och röra på mig lite och andas frisk luft trots det tråkiga vädret. Och mitt allt försöker jag packa ihop för nästa vecka flyttar vi och Klimpen kommer inte hem förrän nästa fredag. Mycket nu.

Har spakväll på söndag och nästa fredag ska bli så kul, att komma ut och träffa lite folk och göra behandlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar