lördag 21 november 2009

Sova, sova, sova....


Är det nån småbarnsförälder som inte vill sova mer? Jag hade gärna tagit en sovmorgon idag i alla fall till 8. Men nu är klockan 8 och oj vad mycket vi har hunnit, har städat och röjt undan efter Liv & Tindra igår, Liv kan hon, helst när jag är borta. Kvällen i Fryksås på Smidgården igår var lyckad och uppskattad så där blir det mera jobb. Finns även på grannhotellet, där jag fick erbjudande om en anställning i spat för 2 år sen men då hade jag 1 år kvar i skolan.

Sömn ja, Lily sover ganska bra faktiskt ibland sover hon hela nätterna eller så behöver vi gå upp 1 gång och göra välling. Blev mycket bättre sen jag sluta amma henne, hon börja få samma tendenser som storasyster när hon var bebis, så denna gång sluta jag i tid,med Liv var jag martyr 2 månader extra. När jag sluta amma henne på natten räkna jag hur många gånger hon vakna för att snutta , 16 gånger, helt sjukt. Hon har sovit och vaknat i sin säng sen hon var 5 alldeles innan Lily kom. Lily vaknar jämt i sin säng har hon gjort sen jag sluta amma, och vi sover så skönt allihop. Men hon är morgonpigg, lilla godingen.

Nu blir det en promenad, jag kände mig direkt bra i ryggen efter promenaden igår, det behövs så lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar