måndag 9 november 2009

Måndag!







Endast jag och Lily är uppe, Älskling får lite sovmorgon idag också trots det inte är fars dag och Liv är hemma från skolan för hon var så täppt hela dagen igår inget annat så i får se om nåt bryter ut idag då.

Helgen var lugn & skön som de flesta helgerna vi har, jag massera mina päron lite och på lördag bjöd vi på fars dag middag. På menyn stod det oxfile, fläskfile,frans potatisgratäng och sallad. Och till efterrätt dumlemousse, vaniljglass och kiwi. Mums!
Idag ska jag och pappan nästan ha dejt, vi kommer i alla fall vara själv några timmar vet inte när det hände sist,vi ska besikta bilen, hämta pass & bildelar och så ska jag spana in en ny vinterjacka. En massa tråkgrejer egentligen men det ska bli skönt på ett sätt att vara lite själva, mormor är hemma med barnen.

Jag får sitta och hålla span på Lily här hela tiden, hon hittar ALLT och biter sönderallt hon kommer över, vildare unge får man leta efter. Jag vet inte hur mycket konstigt jag fått fiska ur den där munnen, farligt! Så var Liv aldrig stoppa inget i munnen och var lugn och klättra aldrig på något, och hon är lugn av sig än idag mer pysslig av sig. Så bara för att man har ett barn innan så behver man inte kunna allt, för dom är otroligt olika, det var dom redan i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar