onsdag 30 september 2009

Husmorsorna & Massage!

Jag har inte fått massage sen innan jag blev gravid och det var 1 ½ år sedan. det ska bli otroligt skönt, har inga besvär men behöver det ändå. Jag tog såklart andra behandlingar under graviditeten som , ansiktsbehandling, frans och bryn färg, fotvård och diverse spainpackningar. Jag tycker alla gravida ska unna sig sånt (andra också förstås) men helst där sista tiden, när man ska ladda och går i väntans tider och verkligen väntar och väntar för sakta går det. Jag bokade in behandlingar i vecka 40 för att få tiden att gå och jag vela känna mig lite frsäch inför förlossning ,sen förväntade jag mig att gå över även denna gång, och ja det vart 13 dar även andra gången.
Vips, så har det gått 7 månader nu och jag har inte unnat mig nåt sedan jag fick Lily, så nu är det dags det blir min egna födelsedagspresent och lite annat, ska bland annat köpa boken "husmorsorna" när jag åker ner.

Det är elevbehandlingar på Morahälsan av Scottelever ( där jag har gått)och pengarna går till en bra sak. http://www.minnesfondmarienordahl.se/

Passa på att boka kostar endast 200:-, gratis ju.http://morahalsan.se/

Jag blir inte klok alla inställningar här, tiden stämmer ju aldrig ,tiden igger typ ett halvt dygn efter eller nåt, och att göra en fin liten lista på alla bloggar jag vill dela med mig av, kan inte. Sen vore det ju kul att få till bilderna efetr texten, det irriterar nog mig mest. Hjälp mottages tack , om det nu är ens nån som kikar in här? Jag menar jag är ju inte känd för att ha skrivandets talang.

Dagens lunch blev gårdagens rester som bestod av det som fanns hemma och det var inte mycket, men gott blev det. Snabbt och enkelt , det gillar jag.

Bulgur smaksatt med olivolja, citron , mynta & persilja.
Fetaost, skivade gröna oliver och färsk spenat.

Wokade vitkål, rödlök, purjolök, hyvlade morötter och krydda med ingefära.
Blanda ihop allt Smaklig måltid!
Igår ljummen idag kall.=)



Lily ligger för tillfället och sover sedan våran promenad har gjort det i 3 timmar, askönt att man något gjort och hon har varit ganska krånglig med detoch sovit små stunder och då är hon heller inte på bästa humör. Ska snart hämta Livan på förskolan, och det är dags för simskola idag igen. Kvällen spenderar flickorna med bästa moster Sara och jag och Natti ska på en föreläsning, "håll koll på pengarna" heter. Jag har koll, men kanske lär sig nåt nytt.

Ha en fin dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar