torsdag 17 december 2009

Granen står så grön och grann i stugan....







Härligt kallt ut var det idag och lilla gofisan blev 10 månader idag(se trollet ovan så ser det ut på ca 1 ½ min i vardagsrummet om hon får gå lös, jag skojar inte!). Då det var var ganska kyligt idag har vi roat oss med inneaktiviteter, när Liv sluta skolan så gick vi till Simhallen, mamma kom och hjälpte mig så jag fick simma lite sen och Liv följde med henne hem och pyssla. Vi hade Simhallen helt själv i 2 timmar, lyxigt och konstigt, jag förstår att folk jobbar men vi älvdalingar måste bli mer duktiga på att använda vår simhall. Vi ska köpa årskort innan nyår för efter nyår blir det 300:- dyrare så passa på folk! Nu när vi inte ska ringa och telefonrösta en massa kan vi ju gå och simma & bada.
Märks att det närmar sig jul, folk vill ha presentkort. Så passa på nu innan jul när det är julpriser, presentkort till nån nära och kär eller till dig själv. Har även bra pris på vetekuddarna och spikmattorna fram till jul.
Ingen julstress känner jag, beror nog på att jag är föräldraledig (egentligen på heltid men jobbar också såklart), och dels för att inte blir hysteriskt mycket julklappar heller och det gör inte Liv nåt och inte mig heller, vi ska till Tomteland på lördag, och till Thailand ju om 1 månad. Sen tänkte vi ha en till julpyssel och bakdag, med smällkarameller och julgodis, mindre materiellt mera kvalitetstid!
Stör mig på att det blir inga mellanrum på texterna, så ja nu blev det ganska packat.
Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

  1. ja lägg gärna undan en av varje! jag kommer innan jul och hämtar. kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint & rymligt ni ser ut att ha det där hemma:) Ja dem små är allt snabba! hade en polares son som va 10 mån då boende här en vecka, Var en helt annan sak än att ha större barn X) hade nog föträngt hur det e med bebisar *hehe*

    SvaraRadera