söndag 23 maj 2010

På tur till vildmarken

Igår var jag och grannen på visit i Navardalen. Vi skulle dit och kolla hur det såg ut och vilka möjligheter som fanns. Lite städning och fix så blir det kanon. Vilket ställe, jättemysigt. Vi har serveringen som sitter ihop med vandrarhemmet som har plats för 14 personer. Slogboden, bastu med badbrygga, båt och båtflotte (som man kan hyra). Vi kommer även ta upp fiskekort som man kan köpa och fiskespön och flytvästar som går att hyra. Dammkojan en fristående stuga några hundra meter bort med 4 bäddar några meter från sjön bara. Flera vandringsleder som utgår från Navardalsstugan. Så jag hoppas jag kommer se er där i sommar kom och fika, ät, vandra, fiska, övernatta. Jag och min familj kommer vara där var 3:e helg, sen sköter jag det praktiska hemifrån när jag inet är där och åker uppe och kollar läget 1 gång iveckan. Sen kommer grannfamiljen bor där en helg och sen lite olika personer den sista helgen, så kommer det förhoppningvis att rulla på ända fram till vecka 33. Och sen kommer det komma andra aktiviteter, temadagar/kvällar och kurser. Även öppetiderna och dagarna kommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar