onsdag 28 oktober 2009

Snabbmat!

Idag gjorde vi hemmagjorda fiskpinnar och hemmagjort mos, supergott och det tyckte även Liv som är så sur att vi aldrig äter fiskpinnar då hon smakat borta. Men jag tycker det är vidrigt då jag inte vet vad det är där i, allt annat än fisk. Och pulvermos med sin glutamat, blä. Förstår dom som gör det det går fort, men det gjorde också det här på halvtimme var maten på bordet och då doppa Liv fiskpinnarna och rev morötter, och hon är inte känd att vara snabb.
Enkelt var det, tog ett block torsk och skar det i centimetertjocka skivor så det vart fiskpinnstora bitar doppa det först i mjöl, sen uppvispat ägg och sen ströbröd kryddat med salt och vitpeppar.
Och i morgon tänkte vi prova baka egna korvbröd , recept var i senaste numret av "mama". Kusin Dennis sover här så vi tänkte ha en liten utflykt i morgon då dom har höstlov och grilla en korv, nån som vill hänga på kanske?

2 kommentarer:

  1. TACK! Nu kan jag göra fiskpinnar...älskade det när jag var liten, men nu är jag större och har inte kunnat äta det på jätte länge, pga hur "äckligt" det faktiskt egentligen är. Men nu ska jag prova detta! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Va kul, ja gott, snabbt & enkelt, som det ska va o laga mat, när man har små=)

    SvaraRadera