tisdag 16 februari 2010

Sawadee-kha!























Vi är hemma, vi överlevde alla galna färdsätt, ormar , spindlar och fallande kokosnötter. Kom rättare sagt hem i torsdags men idag känner jag mig som människa igen efter jetlag och kalasande för våran 1-åring och 25-åring i helgen.
Vet inte vart jag ska börja, det har varit en intensiv semester med 1000-tals intryck, många bra en del dåliga och även sorgliga.

Men vi har världens bästa barn som var hur duktiga som helst att resa med, så nu har vi fått en hel del erfarenheter att resa med barn och med små barn, så nästa går kommer gå ännu smidigare. Och Liv har växt enormt på denna resa, väldigt nyttigt har det varit.

Det var för det mesta bra, härligt land, otroligt barnkärt folk, (båda barnen älska dom)underbara stränder, annorlunda och häftigt, en helt annan värld,men paradisen har tyvärr sina nackdelar och alla vet ju vad Thailand är känt för och det är sexturismen,tyvärr. Kan ännu en gång konstatera, fan vad bra vi har i detta land.

Skönt att haft miljömbyte och tillbaka till rutiner och trygga säkra lilla Älvdalen där vi har bilbälten och barnstolar och orm, spindel & myggfritt. Men det var inge vidare att komma till
-20 när vi kommer från ca +32-35 i skuggan.
Och gissa om jag fick massage, ooojaaa, helt sjukt att det kosta knappt 50:- för en timme, och hem med mig har jag kokosolja, eteriska oljor,tigerbalsam, massageverktyg och örtkudde.
Så inom kort kommer det nog finnas en thainspirerad behandling här på FriskvårdsFokus.

Ja tillbaka till vardagen, Klimpen i Stavanger 12 dar och jag varvar mammaledigheten med jobb.

Visar 10 kort av 336 vi knäppte...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar