onsdag 17 februari 2010

Lily 1 år






Idag bli vår lilla gofis Lily redan 1 år, känner mig nostalgisk och bebissugen idag. För ett år sen låg vi BB och beundra vårat underverk, hon var så fin, vi hade gjort hon och hpn var verkligen vår. Alla andra beundra henne också, för hennes långa hår och hennes storlek bland annat. Tiden går får fort, hon går nu, säger några ord, dansar här hemma och utvecklas i en rasande fart.

1 år har även gått av min föräldraledighet, och det blev inte som jag trodde kan jag ju säga. För det första så har jag en till dotter att ta hand om som desutom går i förskoleklass. Och vi som hade tänkt gå på vagga-gunga-gå och öppna förskolan en hel del,vi har varit där 1 gång tror jag. Lily sover så mycket så det går aldrig, inte än då. Hon sover fortfarande 2ggr om dan. Som till exempel igår sov från 18-06 la sig 8.30 vakna 11, la sig igen vid 14 och sov ett par timmar. Där emellan är hon väldigt aktiv det är väl därför hon behöver sova så mycket.
Jag har även jobbat lite grann vid sidan av inte alls mycket egentligen, tillräckligt. Och jag känner att jag behöver bestämma mig snart hur mycket jag ska jobba då vi sökt dagis from sep då är hon 1 ½ år och det känns alldeles för tidigt(Liv var 2 när hon börja, ganska lagom). Bara igår fick jag erbjudan om 2 jobb här i feb, varav ett var jäkligt bra betalt. Har även fått erbjudande om sommarjobb i Älvdalen (på 2 min promenad är jag där ) på ett ställe där jag trivs bra med arbetsuppgifterna och hon jag jobbar med. Jag fick välja om jag vela jobba hel eller deltid och vilka veckor. Ska se om det går att pussla ihop med Klimpens tider så han får vara hemma med flickorna lite utan jag är hemma och lägger mig i =P. Vore kul för allihop. Och sen lite semester tillsammans på det innan skol och dagisstart.

Jag för i den här takten som tiden går är det typ dags imorgon.
Idag blir det lite öppet hus här på Prästgården, bakar lite till och den som vill komma och fika är välkommen.
Nu väcka skolflickan och äta frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar