tisdag 16 mars 2010

Våren är här!





Våren är här och det är nu folk brukar bli knäppa. Jodå jag märker av det. Kaos runt om mig, ja nu tar vissa åt som läser, men det är ju sant och jag är inte helt opåverkad. Men allting har väl tydligen en mening och det ska väl bli till det bättre.
Jag har faktiskt bloggat jag har bara inte lagt ut det, har ångrat mig och dom ligger som utkast få se om dom kommer ut sen. Vem vet om man är i sina sinnes fulla bruk nu när våren med all energi är här. Men jag är väl samma Carola, eller ja jag utvecklas väl för varje dag, tråkigt vore väl annars.
Vad händer då? Ja jag tar hand om barn och hem, jobbar väldigt lite måste tacka nej till mycket, jag hinner helt enkelt inte. Men var sak har sin tid och mina barn är bara små bara en gång, och det går fort. Pysslar på lite här hemma då man spenderar mycket tid i hemmet vill iallafall jag ha förnyelse. Igår kom det upp ett älghorn som min farfar skjutit. Jag gjorde om den så den passa stilen här hemma. Om farfar levt hade jag nog inte vågat göra om den. Jag tejpa upp lite överbliven duk från kalaset inne i garaget, hängde den på en spik och spraya den vit och matt, gick och ca 1 ½ sprayflaska a´70:- på färgaffärn. Gick jättefort.Nu hänger den så fint i trapphuset. Har även en del andra hemmaprojekt, har bland annat ett gammalt fönster och en rulle hönsnät ute o garaget som jag ska hugga in på, och idag ska jag hämta ut lite pyssel jag beställt från Panduro. Kul.

1 kommentar:

  1. Kul med inspiration :) Jag fick en biljett till Made in Älvdalen i julklapp och funderar på om jag ska köpa en till Kristofer oxå (om det finns kvar)...beror på om vi har barnvakt! Jag kommer gärna på fika nån dag, på förmiddagen kanske innan de stora slutar skolan? Någon dag när det passar! Ska kika på hemsidan lite, det fanns mycket fint :) Kram kram!!

    SvaraRadera