torsdag 13 maj 2010

The Secret

Jobbet med 8 massager gick galant och så fort, svisch så var det klart. Ett tacksamt härligt gäng som verkligen behövde massage, då känns det som tiden går jättefort. Fick även en fin bok när jag slutat för dagen, " Att bara vara", så gulligt blev jätteglad. Och blev dessutom bjuden på lunch, lyx! Fick ny energi av det gänget så att jobba ikväll på Smidgården kommer gå galant, fast det brukar det göra också. Det kanske kan tyckas att jag är så positiv och allt går så bra jämt, men det man fokuserar på växer bara mer och mer. Ni som har läst boken " the Secret "vet vad jag menar. Bara jag tänker ordet jobb och affirmerar det så kommer det till mig. Fick 2 erbjudanden igår, ett var ett kortare som jag kunde göra när jag hade tid och som var lätt att säga ja till. Det andra var ett jättespännande, utvecklande och utmanande jobb som jag ska klura och fundera på över helgen. Detta har med turistsäsongen att göra och jag har ett barn som har sommarlov och en som börjar dagis 23 augusti så isåfall hänger dom med.Blev jätteglad över frågan för den som ringde mig tyckte jag var en duktig och driftig kvinna som kan ta egna intiativ och hon visste ingen annan som kunde tänkas vara lämplig för uppgiften.
Direkt börjar jag planera och det här är något som jag hade behövt planera ett halvår för. Jag vill att det jag tar på mig ska bli bra, att jag gjort mitt bästa. Varenda gång jag ska massera en ny kund, då jag tar på oljan på händerna så tänker jag att, nu ska jag göra min bästa behandling någonsin. Det är då man bara blir bättre och bättre på det man gör, när man hela tiden utvecklas .
Jobb ikväll och imorn, sen helg. Jag får nog sätta punkt här då min rara 15 -månders går lös på allt, som vanligt då alltså.

5 kommentarer:

  1. Du är så bra! Du inspirerar verkligen!

    SvaraRadera
  2. Tack!Du är också jättebra! :) Kul att du vela komma på partyt, shopping, fika och vänner blir hur bra som helst ju :)

    SvaraRadera
  3. Åh jag blir så jätteglad och jätteinspirerad och jättetaggad och jättestolt. Du är så bra! Puss på dig!

    SvaraRadera
  4. Fan va kul Carola!!! Du låter som nån jag känner...du låter som...du låter som...mig!!! Fastän vi jobbar inom två heeelt olika områden! Häftigt :)

    SvaraRadera
  5. Men vad fina ni är. Dessa underbara kommentarer från er underbara tjejer gör ju inte saken sämre på nåt vis :) Puss & kram på er!

    SvaraRadera