fredag 2 juli 2010

Hemmasemester, pyssel & loppis i ladan!

Stor vimpel

Liten vimpel i fönstret.
Dalahäst, antikvit.



Dalhäst stor platt , antikvit.



Liv målar.


Våra rosa dalhästtjejtoa.




Pyssel.

Igår hade jag och äldsta dottern en heldag, det behövdes då hon är i stort behov av min uppmärksamhet nu och bhövde komma undan busiga lillasyster. Vi åkte till dalahästtillverkningen i Nusnäs, köpte med oss lite råmaterial hem och måla på kvällen. Åkte sen till sagobyn och kika lite ligger mellan Nusnäs och Färnäs. Sen var det dags för lunch och hon vela inte på McDonalds för det tycker om inte om (tack för det, nåt har hon lärt sig), inte till Strand för där var hon förra veckan, och inte Kaffestugan ,och Lönnkrogen var stängt så då blev det Vi på hörnet. Hon är van att gå ut och äta och har fått gjort det ända sen hon var bebis.
Vi avsluta dagen med att åka till glassbaren och träffa Marlene & Olivia.

Har ni småbarn som inte orkar sitta i bilen hela dagen, semestra runt Siljan det är så fint här. Nästa gång tar vi en tur runt Siljan med stopp vid bland annat Siljansnäs, Tällberg, Rättvik kanske en lunchtur med Gustaf Wasa båten. Eller ta tåget till Rättvik. Blir inte så mycket i längre i sommar känns det som, eftersom vi var i Thailand i jan/feb och sen händer det väldigt mycket här hemma och runt Siljan.

En annan sak som vi är mycket på under somrarna är alla loppisar och auktioner, älskar det.
Imorgon kl 10.00 öppnar vi upp Loppisladan i Västäng på min föräldragård, hade öppet förra sommaren också, samtidigt som mamma min har sin blomförsäljning i trädgården. Samma tider 10-15 lör-sön hela juli är loppisladan öppen. Kom och fynda ! Ska dit idag och fylla på ännu mera nytt, det är så mycket mer än förra året. Och det är meningen att vi ska måla och tillverka lite att sälja där, som dalahästar vi målar ovanför , vita rosa och svarta tänkte jag även den större modellen som även går att hänga upp och kanske göra någon fin textning på , har köpt leksandsband som jag hänga upp dom med, Ett annat pyssel är att jag ska göra flera vimplar att hänga upp i ladan och sälja. Det är nåt jag ska försöka hinna göra under tiden jag är där. Så mycket planer så lite tid. Men först idag ska jag massera lite och skicka fakturor.
Ha en underbar solig dag!

4 kommentarer:

  1. Vad glad jag blev när jag läste om er mor/dotter-dag! Det finns många barn som inte får den chansen så jag blev så glad när du skrev om det! Hoppas många läser det ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Karro, vi hade en förra torsdagen också:)

    SvaraRadera
  3. Å vilket mysigt hem du har Carola! Jätte fint! Jag kommer nog att besöka eran loppis i sommar :)Ha de gott så ses vi.

    SvaraRadera
  4. Tack Yvonne! Kommer nog på din loppis idag, vet hur fint du haft det hemma i alla år, så mna kanske gör ett fynd:)

    SvaraRadera