torsdag 8 juli 2010

Bara Vara

Bjuder på lite kort från loppisladan och trädgården i västäng trots jag är en usel fotograf.

Loppisladan.
Mammas trädgård. Fast den heter väl Lia´s trädgård.:)





Trollskogen








Asiatiska trägården.

Ljus, partylite.
Bärplockare .


Drömfångare.

Böcker, filmer och cd-skivor.

Liv sopar och fixar i ladan.

Efter ett hjärnsläpp igår så kan jag nu blogga, kom helt enkelt inte ihåg lösenordet som jag tryckt x antal gånger förut. Men var fruktansvärt trött igår så det var väl det och lite väl mycket i huvudet, som vanligt alltså.

Fick en bok efter ett jobb en gång som hette "Bara Vara". Ja det är så du är sa hon jag fick den av, du är bara du. Det stämmer, jag är jag och gör mig inte till, men det det där att bara sitta ner och bara vara har jag svårt för och jobbar med. Tycker det är jobbigt att bara lägga sig i soffan och inte göra nåt vettigt. Men jag vet att man behöver det och bara ta dagarna som dom kommer ibland utan att prestera och vara supereffektiv. Ingen är perfekt och det är en utav min dåliga sidor, som jag är väl medveten om.

Ett nöje jag och Liv har gjort i veckan är att vi har plockat med grejer till loppisen vi har i ladan i västäng och fyllt på med nytt. Har rensat ur här hemma både hon och jag, och det är så könt och befriande. Har även rensat ur härbret (iallafall hälften ) i västäng och vilka fynd man hittar hela tiden, ja och hel det i slänga högen också förstås och nåt fick följa hem också, hihi:). Öppet hela juli lör-sön 10-15, skyltat från din-x. Och för den trädgårdsintressade finns det en trädgård med massvis av olika blomsorter ,
och perenner till försäljning 25:- /st.
Välkomna!

Nu ska jag sätta mig på balkongen och träna på att bara vara ,
pappersjobb, disk, tvätt och städ får vänta( fast det kryper i mig).
Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Jag diggar din mammas trädgård stenhårt. Måste vara helt underbart att ha en sån fin trädgård. =) Ska försöka att planera in en loppis-påhälsning till helgen =)
    Kram Helen

    SvaraRadera