onsdag 14 juli 2010

Lat

Tack och lov att vi har eldningsmöjlgiheter, vi har denna öppna spis och och en kakelugn i sovrummet. Tog nämligen lite längre tid att göra kvällsvälling till Lily igår pga av strömavbrottet. Så jag tog gamla kockumskastrullen och värmde upp i brasan. Sen när vi hade lagt henne blev det grillade marsmallows (?), mums och mys. Mysigt med lite regn och oväder, fast jag är lite rädd.
Vackra pelargoner blommar överallt, men dom som jag har balkongen vill jag inte knäppa kort på idag, hoppas dom klarar gårdagens oväder då dom är i blomlådor under bar himmel.


Vi rensar fortfarande ut till loppisen, detta lilla fynd, ett skaft till en gammal kratta så rostig och fin som jag hitta i härbret fick följa hem, fick hänga i vardagsrummet då det är ganska tomt där(inte lätt att inreda dessa 187 kvm). Kan funka som klädhängare eller smyckeshängare. Blir så kär i sån här gamla skruttiga saker. Rensa även lite här hemma igår och jag hitta 5 stycken kockums tvättfat blå/vita, herregud nån måtta får det vara så en del åker iväg. Jag och Liv ska även vara med på trevliga torsdagen i morgon, brukar vara jättekul och man träffar mycket folk. Har såklart även ladan öppen 10-15 lör-sön.




Härliga sommar är här och vi njuter. Jag har sänkt kraven, och städar, och tvättar och lagar mat när jag har lust. För det står inte på förrän hösten är här med heltidsjobb, skolstart, förskolestart, rutiner och tider ska passas. På sommaren är träningen en lågsäsong för mig, räcker med promenader nu, blir mer strukturerad träning till höst igen, längtar. Inte för att man behöver sluta träna när det är sommar, men det räcker just nu med att gå, cykla och bada med mina fina.
Nästa helg blir det Västerås och Stockholm, shopping och Grönan, jag och Liv, vi längtar!
Alldeles tyst i lägenheten, Lily sover middag, jag klockan är bara 9.30 men gissa då när hon va uppe i morse? Liv hon sover än och Klimpen är på jobb. Så jag ska njuta av tystnaden lite till.




1 kommentar:

  1. Så kul att läsa din blogg och se bilder från ert fina hem. Älskar verkligen stilen :)
    Kram

    SvaraRadera