fredag 23 juli 2010

Frisk och tillbaka

Nu var det ett tag sen igen, en liten uppdatering då. Satt i ladan och hade loppis i helgen, börja komma mycket turister och det är jättekul, har jobbat på Turistbyrån och tyckte då det var så kul att träffaalla turisterna, var dom kom ifrån vad vela göra i Älvdalen osv. Kände mig lite hängig där på söndag men körde på som vanligt vi forsatte och rensa ut uthusen i västäng, men sen när jag kom hem så däcka jag totalt och vart inte som folk förrän igår. Fick den värsta halsflussen någonsin, hög feber och halsont utav h-vete. Fick penicillinkur och lokalbedövande för munnen så jag kunde äta, ja det var en ju speciell erfarenhet också. Kände mig väldigt liten och kunde knappt prata när jag ringde upp VC. Mår nu bra och äter penicillin än, som är ju världens bästa mirakelpille. Tack och lov de snillet som upptäckte det! Vi var och åt hos bästa grannarna i helgen också, Liv betedde sig som en gris vid matbordet men hon tyckte inte hon var borta så hon beter sig som hemma, inte så konstigt då hon är där nästan mer än hemma ibland, och tycker att det är hennes extra familj(som hon grina efter dom när dom va i Grekland), man kan tro vi bor i kollektiv. Vi brukar ha en förmåga att smitta varann hela tiden, men dom klara sig nog denna gång.

Var på auktion igår och gjorde fynd för ca 300:- bland annat ett utdragsbord, 20:- bra att ha om man är många, tröttnar man jag då vet ni vart det hamnar.

Bästa Hannah och hennes Johnny har fått sin efterlängtade lilla flicka. Grattis grattis till dom. Längtar tills jag får träffa den lilla gofisen. Tänker tillbaka på hur det såg ut för ca 4 år sen, singelmammor (ja jag var väl just då nykär och skulle nog inte ha nå fler barn då) som bodde vägg i vägg och roa sig bland annat med nattbad i Nässjön, haha. Och sen hur det är idag, vad bra det vart allting, vi hittade kärleken båda 2 och fick båda en liten flickbebis!
Fick höra från annan vän igår som väntade en till, jag blir så glad !

Jobba då? Ja det är ju meningen att den är bloggen ska handla mest om företaget. Har inte masserat på säkert snart 2 veckor och jag kan inte komma på hur länge sen jag hade en sån lång paus, förmodligen förra sommaren, då sommaren är en riktigt döperiod för spa och massage. Men det droppar in jobb till hösten när folk vill ha det msyigt och vara inne, det är bra att man bokar nu som man ha nåt att se fram emot efter semestern också.

Nu blir det bloggpaus igen för jag och Liv och snart till Västerås och imorgon blir det fina huvudstaden och Grönan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar