tisdag 3 augusti 2010

AUGUSTI! Redan?

Om 3 veckor håller jag på skola in denna pingla på Höghol, min bebis är redan 1 ½ år. Kommer säkert gå jättebra hon är så social. Hon älskar sin rygga som hon brukar packa när hon ska till famun i Sjurby.
Livan med nya gluggen börjar ettan, 1:a klass, hon var också bebis nyss!

Lily hade nog helst vela trippa upp i träskorna till dagis men dom får hon lämna hemma.



Liv och Tindra å Grönan.




Jag ska jobba lite mer än vad jag brukar när jag skolat in Lily. Egentligen hade jag kunna vara hemma mycket längre med Lily, en del av mig vill jobba en del vara hemma med barn, så det blir nog att jobba ca 75%. Då tar jag ut resten av föräldradagarna på sommarlov och jullov.Vi har haft en väldigt skön sommar och har kunnat vara hemma med våra barn hela sommaren trots att ingen av oss har haft någon riktigt sammanhängande semester. Det är väl så när man har dom jobben vi har, men det kommer nog att rätta till sig inom ett par år.
Och som samma visa för mig efter varje sommar så har man fått några extra semesterkilon pga av mera glass och god mat & dryck och mindre träning, som nu ska bort. Har en fundering om det hade funnits nåt intresse om dagens mat och träning? Jag äter helt vanlig mat och inga sjuka dieter.
3 veckor kvar innan rutiner drar igång på riktigt så vi njuta av de sista dagarna och hoppas vi får se lite mera sommar innan dess.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar