onsdag 29 september 2010

Friskvårdsdag


Idag blir det friskvårdsdag för, himla snäll chef jag har. Igår när jag var på cirkelträningen började ryggen krampa i slutet, och ryggskottsmuskeln( quadratus lumborum, för massörerna som läser) jag kände även av latissimus. Idag hugger det i min vänstra quadratus vid minsta rörelse, så jag säger till mig själv som jag säger till min kunder. Det bästa man kan göra är att röra på sig, så det blir en promenad sen ( inte tokträna som jag gjorde när det börja hugga igår alltså) , det går inte bara att ligga i soffan och vila bort det fast det är det man helst av allt hade vela. Och spikmatta, vetekudde och lite liniment på det sen. Jag känner aldrig av ryggen annars, tror det kan vara att en tjej som väger 13 kg brukar hänga på vänstra höften titt som tätt. Jag ska ju till Sthlm på fredag, så då ska jag vara bra.
Så det blir lugnt idag, när jag hämtat flickorna på eftermiddagen ska vi åka upp på Näset och träffa en liten Heylie och hennes fina mamma, det ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar