måndag 18 oktober 2010

Salus Per Aqua / Spa i Älvdalen?


Älvdalen har fått ett egt spa står det i Annonsbladet idag. Och då är det en artikel om mig och mitt företag.

När endel tänker spa, då tänker dom kanske en stor friskvårdsanläggniong med pooler, bastu,relax. Hos mig finns möjlighet att få härliga massage & spabehandlingar och möjligheten att köpa produkter som ökar välmåendet.

Ordet SPA är en förkorting på det latinska Salus Per Aqua och betyder Hälsa genom vatten. Det finns även en kurort i Belgien som heter just spa.

Helhetssyn vad gäller kropp och själ speglar SPA av idag, där ingår dessa fyra hörnstenar:

1. Hälsosam föda

2.Träning

3. Mental balans

4. God ansikts och kroppsvård.


Spa kan sammanfattas i ord som helthetstänkande för kropp och själ, harmoni och balans,nystart och inspiration,aktiv vila och positiva upplevelser.


Jag var inte riktigt nöjd med artikeln, endel ändringar blev det till det rätta till slut iallafall angående behandlingar. Vad som händer i framtiden tyckte jag dock var lite luddigt. Men jag ska vara nöjd vart en ganska bra första artikel.Men jag vill gärna poängtera en viktigt sak och det är när man går till en massör ska man ställa krav privatperson som företag ska man kolla massören om den är dels patient och ansvarsförsäkrad och även om den är certifierad massör genom branschrådet Svensk massage, det än ren kvalitetsstämpel på massörens kunskap och att den välutbildad. För det är ens egen kropp man lägger där på bänken och sen är det fel att dom som kan ha gått en helgkurs och kan kalla sig för massör och har absolut ingen kunskap om kroppens anatomi för det kan vara lätt att få diplom för det mesta.
Och såklart är jag certifierad massör genom branschrådet Svensk massage http://www.svenskmassage.se/ och har patient och ansvarsförsäkring och medlem i http://www.kroppsterapeuterna.se/
Och mitt diplom som massör kommer från http://www.axelsons.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar