måndag 25 oktober 2010

Snart en vecka sen...

Kalas!
Nöjd med paket.


Frukostbrickan, som hon låg vaken och vänta.:)


Kan själv!


En hel vecka har snart gått utan inlägg, och det är väl när det händer som mest som har minst tid att skriva, då när man har nåt att skriva om.
I helgen har vi i alla fall firat våran stora tjej Liv Nova Carola har blivit 7 år! Det känns otroligt vart tog dom är 7 år vägen? Och med kalas så innbär tårtor och fika,och jag har lyckats hålla mig undan, 2 veckor utan fika och godis. Men igår då j-klar var jag sugen. Och genom att undvikit det så visar vågen -2 kg (inet för att det var det viktigaste vad vågen visad) jag har annars ätit som jag brukar. Kanske dom envisa gravidkilona kommer bort nån gång, men vad svårt det var efter andra barnet. Min semesterkilon gick snabbt bort efter sommaren. men dessa verka sitta som berg. Men nu börjar det lossna då.
Jag går ju i princip upp om jag bara tittar på en tårta. har fått svart på vitt att jag ligger i gränsen till underfunktion på min sköldkörtel = låg ämnesomsättning. Jag slapp äta levaxin och är glad för det men måste tänka på vad jag äter. Har dock inte kollat det sen jag var gravid med Lily så det borde jag kanske kika på igen, kroppen kan ändras enormt efter ha genom gått en graviditet. Många får probelm med sköldkörteln efter en graviditet. Men det är även andra symptom än bara viktökning. Googla Hypertyreos om du vill veta mer.

Denna vecka ska jag ta igen lite jobb som jag känner jag halkat efter med och Lily får vara på dagis lite längre. Men vi tar med det med råge nästa vecka då båda 2 ska få vara hemma och ha höstlov med mig. Vi längtar! Så jobb med mitt eget mån-ons, och jobb på Norrsken Spa tors-lör.
Nu, massera!

1 kommentar:

  1. Ja, tänk vad fort åren går. Och vi blir bara yngre ;) Tänkte på det förra inlägget om artikeln, och jag tyckte att den var bra. Men sen när man läser det du kommenterade om hur du blev citerad så förstår jag dej! Det är såna där små grejor som kan göra så mycket. Även om vi andra inte tänker på det, så förstår jag om du gör det. Men du kan vara stolt hur som helst! Med allt du gör :)

    Sockret har jag också försökt undvika, i en vecka nu. Och som du säger, så länge det inte blir en fixering så funkar det! Jag måste undvika det dels för mina tänder och dels för att jag har pms och för mycket socker gör den extremt mycket värre! Men det går att äta gott ändå :)

    Ha en trevlig vecka! Kramar!

    SvaraRadera