måndag 21 september 2009

Lyssna på kroppen, stanna upp & sluta stressa!


För en vecka sen idag låg jag nyopererad och mådde inget vidare, jag gick in det sista och lyssnade inte på vad min kropp försökt säga en tid,, utan det blev akut och chockartat. Trodde man kunde var lite konstig med alla hormoner man har som ammande och efter fött barn.


Nu mår ja bra, kroppen är helt fantastisk, hur den läker och fungerar.



En kund fråga mig för ett tag sen hur h*n skulle lyckas hålla sig frisk under hösten & vintern, och mitt bästa råd var att sluta stressa. Jag är ingen hälsoguru men jag kan säga det av egen erfarenhet. Våren 2008 var jag nära på att springa in i den berömda. Jag hade lite väl många bollar i luften, plugga 100%, starta eget och gå företagarskola, träna och jobba efter skolan och på helgerna ,och vara en bra mamma , inte en timmes lucka för nåt spontant. Jag kunde inte förstå varför jag blev sjuk hela tiden, jag hade den där känslan av att snart bryter influensan ut och var så matt. När jag var sjuk ca var 3:e vecka kolla jag upp det, jag hade kört på så att sköldkörteln blev påverkad, den gick på lågvarv, ämnesomsättningen var väldigt låg. Jag prioritera om och är nu bara "normalt" sjuk ibland,och jag slapp medicin och värden blev bättre. Och vad skönt det var att ta de lugnare, och släppa all prestation lite, allt handlar inte om det.




För när allt kommer omkring är det enda som betyder nåt är dom man älskar.

2 kommentarer:

  1. Det är sant! Men det är svårt att ta sig i kragen och varava ner. Ska bara....

    SvaraRadera
  2. Ja det är väl inte det lättaste när man ska vara en supereffektiv supermorsa=) Det duger bra med att vara lagom=)

    SvaraRadera