onsdag 27 oktober 2010

Mat! Lite tips....


I Älvdalen finns det inte ett ställe att gå ut och äta riktig mat på(tycker jag iallafall), så det blir det till och göra det själv trots tiden det tar. Men ibland kan det godaste gå snabbt. I dag blev det ljummen kycklingsallad till lunch med quinoa triclore som jag blanda i en sked pesto(idag blev det paprika, soltorkade tomater och chili)och lite fetaost. Gjorde storkok på quinoa och slängde in fler kyckligfileér i ugn, fryste ner i portioner och bara att ta upp och blanda i grönsaker, så gott, nyttigt och mättande.

Synd att det inte finns ett ställe att gå ut och käka på, uppskattar verkligen en restaurang med mat gjord på riktigt bra råvaror men jag slänger inte mina pengar på en sallad som består av isbergssallad, gurka, tomat och majs, eller en plankstek med pulvermos, ett par exempel. Blir det utemat här så blir det Thaikiosken, det är gott fast den är säkert proppfull i glutamat.


Ett annat tips på nåt gott är Pauluns GI-frallor(bilden ovan). Är inget troget gi-freak, men jag gillar recepten och det är ju bra recept och man håller sig mätt länge och blodsockret håller bra balans. Gjorde 40 st nu i kväll så nu klarar jag mig ett tag. Nu ska smaka en utav dom när dom ännu är varma:) Kom gärna med nåt gott tips du med, mat, bröd, mellis osv. Behöver ju inte vara ett helt recept, går ju och länka eller bara ge nåt litet tips.

2 kommentarer:

  1. hej kära syster! du är såå duktig du som hinner mad så mkt... Du är stark <3 saknar er ,kraam

    SvaraRadera
  2. Tack för inlägget! Men en sak gör jag iaf rätt för jag använder aldrig tvål i ansiktet! När jag står i duschen så sköljer jag bara rent med vatten :) Ja jag tänker ju inte ens på att du kan hjälpa mig med hyn...jag är så van vid att den bara "är där". Huden alltså. Men det blir ju lite svårare eftersom jag inte är hem så ofta och hvis jag är hem så är det ju under helgen och då vill du nog helst inte jobba kan jag tro :) Men tack, tack för erbjudandet! Det uppskattas :)

    SvaraRadera